I vår förening är det Telia som
levererar TV och bredband till lägenheterna. I månadsavgiften ingår Telias
programpaket Lagom och 500/500 Mbit surfhastighet.
För att kunna se på TV måste man ha digitalbox, och för att använda internet måste
man ha en router. För att få bredband med hastigheten 500/500 Mbit så måste man
koppla in den nya utrustningen som alla lägenhetsinnehavare hade möjlighet att
hämta ut i början av våren 2022. Det erbjöds senare fler tillfällen för uthämtning.
Tänk på att digitalboxen och routern enligt våra stadgar är värdehandlingar som
tillhör lägenheten och ska lämnas kvar den dag du flyttar.
Skulle någon av dessa saknas vid utflytt ligger det på ditt ansvar som
lägenhetsinnehavare att se till att det som saknas finns innan lägenheten lämnas.
Detta gäller oavsett om du hyr eller har köpt din lägenhet.
Tänk även på att det står dig helt fritt att uppgradera din router och
digitalbox, men det tillhör alltid en av vardera i lägenheten.
Har
du mer än en TV-apparat?
Då behöver du fler digitalboxar. Varje TV-apparat kräver en egen box och du
beställer nya boxar direkt av Telia.
Snabbare
internet!
Fiberkablarna som är indragna i föreningen och switcharna som är
installerade klarar upp till 1000/1000 Mbit hastighet. Denna extrakostnad står
du som lägenhetsinnehavare själv för. Kontakta kundtjänst för att höra om vad
som kan passa just dig. Tel: 020-20 20 70 eller 90 200.
Telefoni!
De fiberkablar som Telia dragit i våra lägenheter innebär att de även
enkelt kan förse oss med telefoni. Kontakta kundtjänst för att höra om vad som
kan passa just dig.
Tel: 020-20 20 70 eller 90 200.
Hjälp
med att koppla ihop allting?
Telias support finns för alla som behöver hjälp med att koppla ihop kablar och
dosor. Du når dem på: 020-20 20 70 eller 90 200 Du kan även beställa hem en
tekniker som kommer och kopplar ihop delarna på plats. Kostnaden för detta står
du för själv.
Om boxen, switchen eller fjärrkontrollen går sönder eller inte fungerar som den ska är det Telia som ska ordna upp det.
Inte föreningen eller HSB.
Vid fel kontaktar du Telias kundtjänst på telefonnr: 020-20 20 70 eller "pratar" med Telia direkt via deras hemsida och chatten, du når den här.
Kundtjänsten har öppet:
Vardagar 08.00 - 21.00
Helger: 09.00 - 17.00
Bostadsrättsföreningen Söderby 2:14 i Brandbergen, Haninge, Stockholms län.
Belägen på Tvillingarnas och Oxens gata. Information för hyresgäster, bostadsrättshavare och spekulanter.